سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس از حلال خورد، دلش صاف و نازک و چشمانش اشک آلود شود و برای دعایش حجابی نباشد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

علوم روز یعنی جدید ترین های دنیا!!!

کارشناسان و دست اندرکاران مسایل آموزشی بویژه افرادی که از کامپیوترو اینترنت در جهت پیشبرد اهداف آموزشی استفاده می کنند اعتقاد دارند که این ره آورد قرن ، امروزه به عنوان ابزاری کارآمد و موثر است که دست اندرکاران امر آموزش می توانند از آن در جهت رشد و شکوفایی دانش آموزان استفاده نمایند .

 

آشنایی مختصر با اینترنت :

اینترنت از کلمات  internatinal network ) ) به معنای شبکه جهانی اطلاعات گرفته شده است . ولی در تعریفی جامعتر می توان گفت که میلیونها کامپیوتر در سراسر جهان در حال تبادل اطلاعات می باشند و همین موضوع است که به اینترنت وسعت جهانی داده است .

 

وسایل مورد نیاز برای اتصال به اینترنت :

1- یک دستگاه کامپیوتر (ترجیحا با سرعت بالا )

گرچه سرعت بالای کامپیوتر و استفاده از سخت افزارهای با کیفیت بالا راندمان کار با اینترنت را بهتر می کند ولی این عامل به تنهایی برای کار مطمئن در محیط اینترنت کافی نیست .

2- خط تلفن:

 در بسیاری از کشورها برای اتصال به اینترنت از خطوط تلفن استفاده می شود  بنابراین وجود یک خط تلفن برای اتصال به اینترنت لازم است (از طرق دیگر اتصال به اینترنت می توان استفاده از دیش های ماهواره ای و اینترنت کابلی  نام برد که فعلا در کشور ما رایج نشده است ).

3- مودم (modem) :

مودم وسیله ای سخت افزاری است که ارتباط بین کامپیوتر و خط تلفن را برقرار می کند چون کامپیوتر با امواج دیجیتال و تلفن با امواج آنالوگ کار می کند برای برقراری ارتباط بین این دو از مودم استفاده میشود.

مودمها از نظر شکل ظاهری به دو نوع داخلی (internal) و خارجی   (external)تقسیم می شوند

 4- اشتراک از یک شرکت فراهم آورنده خدمات اینترنت ( ISP )

به شرکتهایی که به ما امکان اتصال به اینترنت را می دهند (ISP)  گفته می شود.ISP مخفف کلمات (internet service provider) به معنای فراهم کردن خدمات اینترنت می باشد.

در واقع با تهیه اقلام 1الی3 ذکر شده ما به یک مرکزISP مراجعه و درخواست اشتراک اینترنت می کنیم  مراکزISP   به فرد درخواست کننده یک نام کاربری(user name)  و یک کلمه عبور  (password) بهمراه شماره تلفنهای شرکت را داده و کاربر میتواند با تنظیم سیستم خود با توجه به توضیحات ارائه شده در دفترچه یا cd  راهنمای شرکت مورد نظر و واردکردن نام کاربری و رمز خود وارد محیط اینترنت شود.

(بعضی ازISP ها ازProxy نیز استفاده می کنندProxy فیلتری است که از ورود به سایتهای غیر مجاز جلوگیری می کند ولی سرعت کار را در سایتهایی که افراد زیادی از آن استفاده می کنند بیشتر می کند،اگر از شرکتی خدمات اینترنت دریافت می کنید که دارایProxy می باشد در بعضی مواقع لازم است تنظیمات Proxyرا نیز در سیستم خود اعمال کنید).

 

برای ورود به محیط اینترنت احتیاج به سیستم عامل ویندوز 95 به بالا می باشد علاوه بر این می بایستی که نرم افزاری بنام کاوشگر اینترنت(Internet Explorer)  نیز نصب شده باشد که معمولا به همراه نصب ویندوز این نرم افزار نیز به صورت اتومات نصب شده است . البته لازم به ذکر است که نرم افزارهای دیگری نیز در بازار موجود است که در این جزوه فقط به طریقه کار باInternet Explorer  اشاره شده است که این امر به دلیل رایگان بودن این نرم افزار صورت گرفته است . بعد از روشن نمودن کامپیوتر در محیط اولیه ویندوز که میز کار(Desktop) نامیده می شود بر روی آیکونInternet Explorer   کلیک می نمائیم . چنانچه تنظیمات درست صورت گرفته شده باشد این نرم افزار بطور خودکار شروع به شماره گیری نموده و بعد از چند لحظه وارد محیط اینترنت می شویم .بعد از ورود به اینترنت چنانچه دست به تنظیمات اولیه نزده باشیم سایت شرکت مایکروسافت به نام  WWW.MSN.COMظاهر می شود که این سایت یک موتور و راهنمای جستجو میباشد در این سایت کافیست در کادر جستجو که در داخل صفحه وجود دارد کلمه مورد نظر خود را تایپ نموده و سپس روی کلمه  Goکلیک نموده و یا کلید اینتر را بزنید . ضمنا می توانید از محتوای مطالب درون صفحه اولیه  (Home Page)آن استفاده کنید . برای استفاده از این مطالب کافیست مکان نمای موس را بر روی کلمات مورد نظر خود برده و هنگامیکه علامت پیکان موس تبدیل به علامت دست شد بر روی موس ، چپ کلیک کنید از امکانات دیگر این سایت واگذاری پست الکترونیک Mail) E-) رایگان به کاربران می باشد که در قسمت منوی این سایت بنام  Hot Mailمی بایستی کلیک شود (در مورد E-Mail  در ادامه جزوه توضیحاتی ارائه خواهد شد) .

بعد از توضیح بسیار مختصری که از سایت  MSN داشتیم حال روشهای جستجوی اطلاعات و نحوه وارد شدن به سایتهای مختلف را توضیح می دهیم.

یکی از روشهای وارد شدن به سایتهای مختلف وارد کردن آدرس مورد نظرمان در درون نوار آدرس میباشد (نوارآدرس در قسمت بالای صفحه بصورت سراسری و سفید رنگ ایجاد شده است که کلمه آدرس نیز در منتهی الیه سمت چپ آن دیده می شود).

کافیست آدرس مورد نظرمان را مثلا سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی (www.Irna.com) را در کادر آدرس تایپ نموده و کلید Enter  را بزنیم ،راه میانبری نیز برای آدرسهای با پسوند




محمد علی ::: سه شنبه 86/9/13::: ساعت 1:27 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 7


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :17374
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<