سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، شخص لعنت کننده دشنام دهنده، طعنه زنِ به مؤمنان، بد زبانِ ناسزاگوی و گدایِ سِمِج را دشمنمی دارد . [امام باقر علیه السلام]

علوم روز یعنی جدید ترین های دنیا!!!

دومین "ابر رایانه" کشور توسط گروه فیزیک دانشکده علوم دانشگاه اصفهان ساخته شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. این ابر رایانه که G0 نام دارد، یک کلاستر محاسباتی با ? 60?گره محاسباتی است و قدرت پردازش آن ? 300) 300Gf?گیگا فلاپس) می ‌باشد.
معاون اداری مالی دانشگاه اصفهان، در مراسمی که عصر چهارشنبه برای بهره برداری از این ابر رایانه برگزارشد، گفت: " دانشمندان فیزیک کشور در سالهای اخیر برای دستیابی به هدف سند چشم انداز و تبدیل شدن به قدرت اول علمی منطقه، به موفقیتهای بزرگی در زمینه علوم هسته ‌ای و نانو دست یافته ‌اند که در تاریخ کشور بی ‌نظیر می‌ باشد ". دکتر حسین هرسیچ افزود: " جهت‌ گیری پژوهش های دانشگاهی باید به سمت رفع نیازهای جامعه باشد و تنها با هدف ارائه در نشریات علمی صورت نگیرد ".
وی اضافه کرد: " باید از نگرش‌ های جزیره ‌ای و منفعت طلبی‌ های شخصی پرهیز کرد و از منابع موجود برای توسعه کشور استفاده بهینه صورت گیرد و دانشگاه می تواند در این زمینه نقش تعیین‌ کننده ای داشته باشد ".
دکتر سیدمجتبی مستجاب‌الدعواتی استاد گروه فیزیک دانشگاه اصفهان و مجری طرح ابر رایانهG0 گفت: " درصورت طراحی و ساخت این رایانه درسال ?2002? تا ? 2003?در رده ? 500 ?ابر رایانه جهان قرار می‌ گرفت و اکنون ما چهار سال از قوی‌ ترین رایانه ‌های جهان عقب هستیم ".
یکی از اعضای تیم طراحی ابر رایانه G0 نیز درگفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: " این‌ رایانه پس از ابر رایانه ‌ای که دانشگاه امیرکبیر برای سازمان هواشناسی کشور طراحی و ساخته ، دومین ابر رایانه کشور است ". قربان محمد توکلی افزود: " از ? 100?ابر رایانه جهان هیچیک در منطقه خاورمیانه وجود ندارد وبخش اعظم این رایانه ‌ها در اروپا و آمریکا می ‌باشند ". وی، قیمت تمام شده ابر رایانه G0 را ? 300?هزار دلار اعلام کرد و گفت: " خرید ابر رایانه‌ای با توان G0 از کشورهای صاحب این فناوری دو میلیون دلار هزینه در بردارد. این ابر رایانه با سیستم عامل" گنولینوکس" کار می‌کند و توان انجام ? 4/4?میلیون عمل را در ثانیه دارد ".
در ادامه این مراسم باحضور مسوولان،اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه اصفهان این ابر رایانه به طور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.




محمد علی ::: چهارشنبه 86/9/7::: ساعت 12:35 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 6


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :17373
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<