سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نگاهداری دین، ثمره معرفت و اساس حکمت است . [امام علی علیه السلام]

علوم روز یعنی جدید ترین های دنیا!!!

چند روایت درباره اهمیت و عظمت قرآن ذکر می نماییم :

حضرت امام امیرالمؤمنین علیه السلام فرموده اند : از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیدم که فرمود : «دیری نپاید که فتنه ها برپا گردد . عرض کردم یا رسول الله ! راه فرار و رهایی از فتنه ها چیست؟ پیامبر (ص) فرمودند : «قرآن کتاب خدا»‌ کتابی که اخبار گذشتگان و آیندگان شما در آن آمده است کتابی که حل و فصل اختلافات و کشمکش های شما در آن می باشد و کتابی که می تواند حق و باطل را به آسانی از هم جدا و روشن سازد . حقیقتی که هزل و شوخی در آن راه ندارد . کتابی که هر ستمگری آنرا به دور اندازد خداوند کمر او را می شکند . آن همان ریسمان محکم الهی است که ارتباط انسان با خدای بدان وابسته است .

با همان کتاب است که گفتگوهای باطل و بی فایده پایان می پذیرد ، دانشمندان از خواندن و تفکر در آن سیر نمی شوند و با گذشت روزگار و قرنها کهنه و فرسوده نمی شود . کتابی است که عجایب و مزایای آن بی پایان است . این قرآن همان گفتاری است که وقتی جنیان‌ آن را شنیدند دلباخته ی آن گردیدند و بی اختیار گفتند : ما قرآن شگفت آوری می شنویم که که به سوی سعادت رهبری می کند ».

همچنین در حدیث دیگری حضرت امیر علیه السلام می فرمایند :  «قرآن آن نور مطلق است
که غروب در آن راه ندارد ، دریای عمیق و پهناوری است که عمق آن پیدا نیست مایه ی عزت و
سربلندی است که یاران واقعی آن خوار و مغلوب نخواهند گردید . قرآن کتابی است که خداوند آن را سیراب کننده ی تشنگان علم و بهار دلهای دانشمندان و آخرین مقصد نیکان و صالحان قرار داده است» .

حضرت امام صادق علیه السلام می فرمایند : «قرآن برنامه ی سعادت و زندگی انسانهاست که از طرف پروردگارشان برای آنان تنظیم گردیده است . مرد مسلمان کسی است که برنامه ی خود را مورد دقت قرار دهد و هر روز حداقل پنجاه آیه از آن را تلاوت کند » .

اکنون چند آیه از قرآن کریم را برای تبرک می آوریم

سوره مبارکه نساء آیه 135 : ای کسانی که ایمان آورده اید ! کاملاً قیام به عدالت کنید برای خدا گواهی دهید ، اگر چه این گواهی به زیان خود شما یا پدر و مادر و نزدیکان شما تمام شود . چرا که اگر آنها ثروتمند و یا فقیر باشند ، خداوند سزاوارتر است که از ‌آنان حمایت کند . بنابراین از هوا و هوس پیروی نکنید که از حق منحرف خواهید شد .

سوره مبارکه آل عمران آیه های 133 و 134 و 135 : و شتاب کنید برای رسیدن به آمرزش پروردگارتان و بهشتی که وسعت آن برابر ‌آسمانها و زمین است که برای پرهیزگاران آماده شده است . همانهایی که در ثروتمندی و فقر انفاق می کنند و خشم خود را فرو می برند و از خطای مردم درمی گذرند و خداوند نیکوکاران را دوست دارد . همانهایی که وقتی مرتکب عمل زشتی بشوند یا به خود ستم کنند ، به یاد خدا می افتند و برای گناهان خود طلب آمرزش می کنند و کیست جز خداوند که گناهان را ببخشد. و بر گناه در حالی که می دانند گناه است اصرار نمی ورزند .

سوره مبارکه بقره آیه 177 : نیکی ، این نیست که به هنگام نماز روی خود را به سوی مشرق یا مغرب بچرخانید . بلکه نیکی و نیکوکار کسی است که به خدا و روز قیامت و فرشتگان و کتاب آسمانی و پیامبران (از ته قلب) باور داشته باشد و قسمتی از مال خود را با همه علاقه ای که به آن دارد به خویشاوندان و یتیمان و فقیران و واماندگان در راه و تقاضاکنندگان و بردگان انفاق می کند ، نماز را برپامی دارد و زکات را می پردازد و همچنین کسانی که به عهد و قول خود وفا می کنند و در برابر محرومیتها و بیماریها و در میدان مبارزه استقامت به خرج می دهند . اینها کسانی هستند که راست می گویند و گفتارشان با عملشان هماهنگ است و اینها هستند پرهیزگاران .

سوره مبارکه بقره قسمتی از آیه 275 : و کسانی که ربا می خورند (در روز قیامت) برنمی خیزند مگر مانند دیوانه ای که تعادل خود را نمی تواند حفظ کند و مرتب زمین می خورد . این مجازات به خاطر آن است که آنها در دنیا گفتند : «داد و ستد هم مانند ربا است و تفاوتی میان آن دو نیست» . در حالی که خدا داد و ستد را حلال کرده و ربا را حرام .

سوره مبارکه بقره آیه 276 : «خداوند سود ربا را نابود گرداند و صدقات را افزونی بخشد و خداوند افراد بسیار کافر گنه پیشه (یعنی رباخواران) را دوست ندارد» .

سوره مبارکه بقره قسمتی از آیه شریفه 279 : «پس اگر ربا را ترک نکردید آگاه باشید که به جنگ خداوند و پیامبرش برخاسته اید» .

همچنین در حدیثی پیامبر اسلام(ص) می فرمایند : «هر کس یک درهم ربا خورد مانند آن است که با مادر خود در خانه کعبه زنا کرده است» .

سوره مبارکه عنکبوت آیه 26 و 27 و 28 : «و لوط به ابراهیم ایمان آورد و ابراهیم گفت : من به سوی پروردگارم هجرت می کنم که او صاحب قدرت و حکمت است . و در سن پیری اسحاق و یعقوب (اسرائیل) را به او بخشیدیم و نبوت و کتاب آسمانی را در نسل او قرار دادیم و پاداش او را در دنیا دادیم و او در آخرت از صالحان است . و لوط را فرستادیم هنگامی که به قوم خود گفت : شما عمل بسیار زشتی  انجام می دهید که هیچ یک از موجودات جهان قبل از شما آن را انجام نداده است . شما به سراغ پسران (مردان) می روید و راه تداوم نسل و شرافت انسان را قطع می کنید و در مجلستان اعمال ناپسند انجام می دهید . اما پاسخ قومش جز این نبود که گفتند : اگر راست می گویی عذاب الهی را برای ما بیاور . لوط عرض کرد : پروردگارا مرا در برابر  این قوم فاسد یاری فرما » .

سوره مبارکه نمل آیات 54 الی 56 : «و یاد کن لوط را که چون به قوم خود گفت : «آیا دیده و دانسته مرتکب عمل ناشایست (لواط) می شوید ؟ آیا شما به جای زنان از روی شهوت با مردها درمی آمیزید ؟ ]نه![ بلکه شما مردمی هستید که خود را به نادانی زده اید . اما پاسخ قومش جز این نبود که گفتند : خاندان لوط را از شهرتان بیرون کنید که آنها مردمی هستند که به پاکی تظاهر می نمایند» .

سوره مبارکه هود آیات 77 الی 83 : «و هنگامی که فرستادگان ما (فرشتگان عذاب) به سراغ لوط ‌آمدند ، از آمدنشان ناراحت شد ، و قلبش پریشان گشت و گفت : امروز روز سختی است ! (زیرا آنها را نشناخت و از این ترسید که قوم تبهکار مزاحم آنها شوند) قوم او به قصد مزاحمت میهمانان به سرعت به سراغ او آمدند . لوط گفت : ای قوم من ! اینها دختران منند و برای شما پاکیزه ترند با آنها ازدواج کنید و از زشتکاری دست بردارید از خدا بترسید و مرا در مورد میهمانانم رسوا نسازید آیا در میان شما یک مرد فهمیده و‌آگاه وجود ندارد؟! قوم لوط گفتند : تو که می دانی ما تمایلی به دختران تو نداریم و خوب می دانی ما چه می خواهیم . لوط گفت : افسوس ای کاش در برابر شما قدرتی داشتم یا تکیه گاه و پشتیبان محکمی در اختیار من بود تا می دنستم با شما زشت سیرتان ددمنش چه کنم . فرشتگان عذاب گفتند : ای لوط ما فرستادگان پروردگار توایم آنها هرگز دسترسی به تو پیدا نخواهند کرد در دل شب خانواده ات را از این شهر حرکت ده مگر همسرت که او هم به همان بلایی که ‌آنها گرفتار می شوند گرفتار خواهد شد . موعد عذاب آنها صبح است : آیا صبح نزدیک نیست؟!

و هنگامی که فرمان ما فرا رسید ، آن شهر و دیار را زیر و رو کردیم و بارانی از گدازه های آتشی و خاکستر آتشفشانی برایشان فرو فرستادیم . سنگهایی که نزد پروردگارت هدفدار شده بود و این گونه عذاب ها از اینچنین ستمگرانی دور نخواهد بود » .

لازم به تذکر است که یکی از علائم آخرالزمان زیاد شدن عمل بسیار زشت لواط می باشد .1

سوره مبارکه مائده آیه 46 و 47 : «و به دنبال پیامبران گذشته ، عیسی (مسیح) پسر مریم را فرستادیم در حالی که کتاب تورات را که قبل از او فرستاده شده بود تأیید می کرد و انجیل را به او دادیم که در آن هدایت و نور و موعظه بود برای پرهیزگاران . اهل انجیل نیز باید به آنچه خداوند در آن نازل کرده حکم کنند و کسانی که بر طبق آنچه خدا نازل کرده حکم ننمایند ، بدکارند» .

سوره مبارکه آل عمران آیه 54 و 55 : «و دشمنان مسیح برای نابودی او و دینش نقشه کشیدند و خداوند نیز برای حفظ او و دینش نقشه کشید و خداوند بهترین چاره جویان است هنگامی که خدا به عیسی فرمود : من تو را برمی گیرم و به سوی خود بالا می برم و تو را از کسانی که کافر شدند پاک می سازم و کسانی را که از تو پیروی کردند تا روز قیامت بالاتر از کسانی که کافر شدند قرار می دهم . سپس بازگشت شما به سوی من است و در میان شما در آنچه اختلاف داشتید داوری می کنم» .

سوره مبارکه آل عمران 113 و 114 و 115 : «همه مسیحیان و یهودیان یکسان نیستند گروهی از آ‌نان هستند که به حق و ایمان قیام می کنند و پیوسته در اوقات شب آیات خدا را می خوانند در حالی که سجده می نمایند . به خدا و روز قیامت ایمان می آورند و امر به معروف و نهی از منکر می کنند و در انجام کارهای نیک سبقت می گیرند و آنها از صالحانند . و آنچه از اعمال نیک انجام دهند ، پاداش شایسته آن را می بینند و خدا از پرهیزگاران آگاه است » .

سوره مبارکه مائده آیه 82 : «به طور مسلم ، دشمن ترین مردم نسبت به مؤمنان را یهود (منظور علما و سران آنها می باشد) **و مشرکان خواهی یافت و به طور مسلم نزدیکترین دوستان به مؤمنان را کسانی می یابی که می گویند : «ما یاران عیسی هستیم» این به خاطر آن است که در میان ‌آنها ، افرادی عالم و تارک دنیا وجود دارند و آنها در برابر حق تکبر نمی ورزند» . البته به فرموده امام ششم شیعیان حضرت امام صادق (ع) (ناصبی ها از یهود هم بدترند) توضیح: ناصبی ها به گروهی گفته می شود که نسبت به دوازده امام بی احترامی کرده و شیعیان 12 امام را مورد اذیت و آزار قرار می دهند. 

سوره مبارکه شمس آیه های 1و2و 3 : 1)والشمس و ضحاها : سوگند به خورشید و گسترش نور آن 2)والقمر اذا تلاها : سوگند به ماه هنگامی که پس از آن می آید 3)و النهار اذا جلاها : سوگند به روز هنگامی که جهان را روشن سازد .

البته قرآن دارای یک معنی ظاهری است و معانی عمیق و غیرظاهری هم در بسیاری از آیات وجود دارد . از جمله در همین 3 آیه فوق می باشد . از امام ششم حضرت صادق علیه السلام روایت شده که منظور از خورشید ، وجود مبارک پیامبر اسلام و منظور از گسترش نور آن دین اسلام می باشد . و منظور از ماه وجود مبارک امام اول حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام می باشد که بعد از پیامبر حجت خدا بر تمام مردم زمین است و منظور از روز وجود مبارک امام دوازدهم (مهدی موعود (عج)) می باشد که جهان را با نور عدل و توحید روشن خواهند فرمود .

به امید روزی که امام دوازدهم حضرت مهدی موعود علیه السلام و یار عزیزش حضرت مسیح(ع) و سایر یاران بزرگوار آن حضرت ظهور یابند و انتقام پیامبر اسلام و دختر پاک و مظلوم او یعنی حضرت فاطمه زهرا علیهالسلام و دو فرزند شهیدش امام حسن و امام حسین علیه السلام را از ظالمان بزرگ تاریخ و بشریت و دوستان و پیروان آنها بگیرند و حقیقت قرآن را بر سراسر جهان حکمفرما نمایند . و این آرزویی است که خداوند متعال همانگونه که در سوره انبیاء آیه 105 فرموده است وعده آن را در کتاب های مقدس گذشته نیز داده است : و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون ترجمه : و در «زبور» بعد از تورات نوشتیم : مسلماً سراسر زمین را بندگان شایسته ام وارث خواهند شد.

ضمناً از پیامبر اسلام(ص) روایات بسیار زیادی درباره امام دوازدهم بعد از خود و اینکه او از فرزندان فاطمه (ع) است نقل شده است که جناب آقای آیت اله صافی گلپایگانی در کتاب ارزشمند و معروف خود به نام «برگزیده روایات درباره امام دوازدهم (عج)» صدها روایت را از دهها کتاب معتبر شیعه و اهل سنت درباره وجود مبارک امام دوازدهم از پیامبر اسلام (ص) جمع آوری نموده اند .

در پایان چند بیت شعر تقدیم به حضرت امام زمان (عج)

شاها درخت د ین تویی ، پیوند ماء و تین تویی ، در سینه سینین تویی ، زیتون تویی و تین تویی 
مقصود زین آئین تویی ، و رشد زمین زیر و زبر ، ای یار غایب از نظر
روی تو دیدم جان شدم ، وز صنع تو حیران شدم ، از نرگست گریان شدم وز هیبتت آرام شدم
ای پادشاه بحر و بر ، ای یار غایب از نظر
ای پادشاه جم بیا ، وی قبله اعظم بیا ، ای صاحب خاتم بیا ، ای منجی عالم بیا ،
ای وارث آدم بیا ، وی زاده خیر البشر ، ای یار غایب از نظر
بنگر شها روی زمین ، با آن نگاه نازنین ، از لاله و از یاسمین ، از ظلم و جور و کفر و کین
از هند و ری تا روم و چین عالم به راهت منتظر ، ای یار غایب از نظر

منتخبی از سخنان امام امیرالمؤمنین (ع) در نهج البلاغه

لزوم پیروی از اهل بیت (خطبة‌97 نهج البلاغه) به اهل بیت پیامبر خود بنگرید و به همان سو روید که آنان می روند و شیوة‌ آنان را پیروی کنید . که شما را از دایرة هدایت خارج نمی کنند . و به گرداب گمراهی باز نمی گردانند . اگر ایستادند بایستید و اگر حرکت کردند حرکت کنید . از آنان جلو نیفتید که گمراه
می شوید و عقب نمانید که هلاک می گردید .

تداوم امامت تا ظهور امام دوازدهم علیه السلام : (خطبة 100 نهج البلاغه) : بدانید که آل محمد (ص) همچون ستارگان آسمان هستند ، هرگاه ستاره ای غروب کند ستارة دیگری طلوع نماید . گویی می بینم که در زمان ظهور مهدی (ع) خداوند نمعت هایش را بر شما کامل نموده  و شما را به آرزوهایتان رسانده .

عظمت اهل بیت : (خطبه 109 نهج البلاغه) : ما درخت نبوت ، جایگاه فرود رسالت ، محل آمد و شد فرشتگان ، معدن های علم و چشمه های حکمتیم ، یاران و دوستان ما در انتظار رحمت پروردگارند و دشمنان و کینه توزان ما در انتظار کیفر و لعنت خداوند به سر می برند .

ضروت پیروی از امامان دوازده گانه :(خطبة 154 نهج البلاغه) : جمعی در دریای فتنه غرق شدند ، به بدعتها چنگ زدند و سنت ها را رها کردند . مؤمنان گوشه ای نشستند و گمراهان و دروغ گویان به زبان آمدند . ما اهل بیت همچون پیراهن تن پیامبر به او نزدیک هستیم . ما یاران و گنجینه های علم و ابواب رسالتیم ، به درون خانه جز از درب آن نمی توان در آمد و هر کس از غیر در وارد شود او را دزد خوانند . آیات کریمة قرآن دربارة اهل بیت است و آنان ذخایر خدای رحمانند . اگر سخنی بگویند راست گویند و اگر خاموش باشند کسی بر آنان پیشی نگیرد .

فضیلت امامان معصوم علیهم السلام : (خطبه 152 نهج البلاغه) :امامان معصوم از سوی خداوند اداره کنندة امور مردم و مراقب بندگان خدا هستند . تنها کسانی که آنان را می شناسند و آنان نیز او را می شناسند وارد بهشت می شوند و کسی که آنان را انکار دارد و آنان نیز او را انکار دارند وارد دوزخ می گردد .




محمد علی ::: سه شنبه 86/9/13::: ساعت 1:29 عصر

کارشناسان و دست اندرکاران مسایل آموزشی بویژه افرادی که از کامپیوترو اینترنت در جهت پیشبرد اهداف آموزشی استفاده می کنند اعتقاد دارند که این ره آورد قرن ، امروزه به عنوان ابزاری کارآمد و موثر است که دست اندرکاران امر آموزش می توانند از آن در جهت رشد و شکوفایی دانش آموزان استفاده نمایند .

 

آشنایی مختصر با اینترنت :

اینترنت از کلمات  internatinal network ) ) به معنای شبکه جهانی اطلاعات گرفته شده است . ولی در تعریفی جامعتر می توان گفت که میلیونها کامپیوتر در سراسر جهان در حال تبادل اطلاعات می باشند و همین موضوع است که به اینترنت وسعت جهانی داده است .

 

وسایل مورد نیاز برای اتصال به اینترنت :

1- یک دستگاه کامپیوتر (ترجیحا با سرعت بالا )

گرچه سرعت بالای کامپیوتر و استفاده از سخت افزارهای با کیفیت بالا راندمان کار با اینترنت را بهتر می کند ولی این عامل به تنهایی برای کار مطمئن در محیط اینترنت کافی نیست .

2- خط تلفن:

 در بسیاری از کشورها برای اتصال به اینترنت از خطوط تلفن استفاده می شود  بنابراین وجود یک خط تلفن برای اتصال به اینترنت لازم است (از طرق دیگر اتصال به اینترنت می توان استفاده از دیش های ماهواره ای و اینترنت کابلی  نام برد که فعلا در کشور ما رایج نشده است ).

3- مودم (modem) :

مودم وسیله ای سخت افزاری است که ارتباط بین کامپیوتر و خط تلفن را برقرار می کند چون کامپیوتر با امواج دیجیتال و تلفن با امواج آنالوگ کار می کند برای برقراری ارتباط بین این دو از مودم استفاده میشود.

مودمها از نظر شکل ظاهری به دو نوع داخلی (internal) و خارجی   (external)تقسیم می شوند

 4- اشتراک از یک شرکت فراهم آورنده خدمات اینترنت ( ISP )

به شرکتهایی که به ما امکان اتصال به اینترنت را می دهند (ISP)  گفته می شود.ISP مخفف کلمات (internet service provider) به معنای فراهم کردن خدمات اینترنت می باشد.

در واقع با تهیه اقلام 1الی3 ذکر شده ما به یک مرکزISP مراجعه و درخواست اشتراک اینترنت می کنیم  مراکزISP   به فرد درخواست کننده یک نام کاربری(user name)  و یک کلمه عبور  (password) بهمراه شماره تلفنهای شرکت را داده و کاربر میتواند با تنظیم سیستم خود با توجه به توضیحات ارائه شده در دفترچه یا cd  راهنمای شرکت مورد نظر و واردکردن نام کاربری و رمز خود وارد محیط اینترنت شود.

(بعضی ازISP ها ازProxy نیز استفاده می کنندProxy فیلتری است که از ورود به سایتهای غیر مجاز جلوگیری می کند ولی سرعت کار را در سایتهایی که افراد زیادی از آن استفاده می کنند بیشتر می کند،اگر از شرکتی خدمات اینترنت دریافت می کنید که دارایProxy می باشد در بعضی مواقع لازم است تنظیمات Proxyرا نیز در سیستم خود اعمال کنید).

 

برای ورود به محیط اینترنت احتیاج به سیستم عامل ویندوز 95 به بالا می باشد علاوه بر این می بایستی که نرم افزاری بنام کاوشگر اینترنت(Internet Explorer)  نیز نصب شده باشد که معمولا به همراه نصب ویندوز این نرم افزار نیز به صورت اتومات نصب شده است . البته لازم به ذکر است که نرم افزارهای دیگری نیز در بازار موجود است که در این جزوه فقط به طریقه کار باInternet Explorer  اشاره شده است که این امر به دلیل رایگان بودن این نرم افزار صورت گرفته است . بعد از روشن نمودن کامپیوتر در محیط اولیه ویندوز که میز کار(Desktop) نامیده می شود بر روی آیکونInternet Explorer   کلیک می نمائیم . چنانچه تنظیمات درست صورت گرفته شده باشد این نرم افزار بطور خودکار شروع به شماره گیری نموده و بعد از چند لحظه وارد محیط اینترنت می شویم .بعد از ورود به اینترنت چنانچه دست به تنظیمات اولیه نزده باشیم سایت شرکت مایکروسافت به نام  WWW.MSN.COMظاهر می شود که این سایت یک موتور و راهنمای جستجو میباشد در این سایت کافیست در کادر جستجو که در داخل صفحه وجود دارد کلمه مورد نظر خود را تایپ نموده و سپس روی کلمه  Goکلیک نموده و یا کلید اینتر را بزنید . ضمنا می توانید از محتوای مطالب درون صفحه اولیه  (Home Page)آن استفاده کنید . برای استفاده از این مطالب کافیست مکان نمای موس را بر روی کلمات مورد نظر خود برده و هنگامیکه علامت پیکان موس تبدیل به علامت دست شد بر روی موس ، چپ کلیک کنید از امکانات دیگر این سایت واگذاری پست الکترونیک Mail) E-) رایگان به کاربران می باشد که در قسمت منوی این سایت بنام  Hot Mailمی بایستی کلیک شود (در مورد E-Mail  در ادامه جزوه توضیحاتی ارائه خواهد شد) .

بعد از توضیح بسیار مختصری که از سایت  MSN داشتیم حال روشهای جستجوی اطلاعات و نحوه وارد شدن به سایتهای مختلف را توضیح می دهیم.

یکی از روشهای وارد شدن به سایتهای مختلف وارد کردن آدرس مورد نظرمان در درون نوار آدرس میباشد (نوارآدرس در قسمت بالای صفحه بصورت سراسری و سفید رنگ ایجاد شده است که کلمه آدرس نیز در منتهی الیه سمت چپ آن دیده می شود).

کافیست آدرس مورد نظرمان را مثلا سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی (www.Irna.com) را در کادر آدرس تایپ نموده و کلید Enter  را بزنیم ،راه میانبری نیز برای آدرسهای با پسوند




محمد علی ::: سه شنبه 86/9/13::: ساعت 1:27 عصر


در حالی‌ که خریداران iPhone در شمال آمریکا سعید دارند تا گوشی های خود را با شبکه هایی‌ غیر از AT&T استفاده کنند، خبری مبنی‌ بر شکسته شدن سفت افزار (Firmware) نگارش 1.1.2 قبل از ارائه نهایی‌ منتشر شد.
خریداران آلمانی‌ این گوشی‌ این امکان را خواهند داشت تا با پرداخت هزینه 1500 دلار (699 یورو) از iPhone بدون قفل بهره مند شوند. این خبر در حالی‌ اعلام شد که کشاکش میان ارائه کنندگان خدمات تلفن در آلمان از مدتی‌ پیش بالا گرفت. Deutsche Telekom که عنوان ارائه کننده خدمات T-Mobile در آلمان است قراردادی در ماه سپتامبر مبنی‌ بر ارائه iPhone در این کشور امضا کرد که پس از آن با شکایت کمپانی‌ Vodafone مواجه شد. قابل ذکر است که قوانین مربوط به شرکت های ارائه کننده خدمات ارتباطی‌ آلمان همانند فرانسه به این صورت است که یک دستگاه موبایل نمی‌ بایست به صورت انحصاری در اختیار یک شرکت و یا یک طرح خاص باشد.
بر این اساس طبق حکم دادگاه، Deutsche Telekom می‌ بایست iPhone را با شرایط بدون قفل نیز ارائه کند که این اقدام می‌ تواند با افزایش قیمت همراه باشد. همانگونه که پیش بینی‌ می‌ شود، در مدل های بدون قفل سرویس هایی‌ مانند ایمیل صوتی‌ مجازی و سرویس گفتگوی متنی‌ ارائه نخواهند شد.


محمد علی ::: چهارشنبه 86/9/7::: ساعت 12:39 عصر

کمتر از یک سال پیش افراد زیادی از اطلاعات مربوط ارائه نسخه های مختلف و بسته بندی سیستم عامل ویندوز ویستا که در تاریخ 30 ژانویه عرضه شد مطلع شدند و حال مایکروسافت این اطلاعات را در مورد ویندوز سرور 2008 نیز ارائه کرد.
مایکروسافت ویندوز سرور 2008 را در 8 نسخه در تاریخ 27 فوریه 2008 مطابق با 8 اسفند 1386 عرضه می‌ کند که اطلاعات مربوط به آن به صورت زیر است :

- Windows Server 2008 Standard با قیمت 999 دلار ( با دسترسی‌ 5 ایستگاه کاری به مجوزها )
- Windows Server 2008 Enterprise با قیمت 3999 دلار
- Windows Server 2008 Datacenter با قیمت 2999 دلار ( برای هر پردازنده )
- Windows Server 2008 برای سیستم های دارای پردازنده های Itanium با قیمت 2999 دلار ( برای هر پردازنده )
- Windows Web Server 2008 با قیمت 469 دلار
- Windows Server 2008 Standard بدون Hyper-V با قیمت 971 دلار
- Windows Server 2008 Enterprise بدون Hyper-V با قیمت 3971 دلار
- Windows Server 2008 Enterprise بدون Hyper-V با قیمت 3971 دلار
- Windows Server 2008 Datacenter بدون Hyper-V با قیمت 2971 دلار

تمامی نسخه های ویندوز سرور 2008 ( به استثنا نسخه Itanium که تنها در نسخه 64 بیت ارائه می‌ شود ) در هر دو نگارش 32 و 64 بیت ارائه می‌ شوند. به علاوه خریداران می‌ توانند نسخه های فاقد تکنولوژی Hyper-V را با قیمت 28 دلار کمتر خریداری کنند.
Hyper-V به عنوان تکنولوژی تجسم سرور می‌ باشد که تنها در نگارش های 64 بیت این سیستم عامل ارائه می‌ شود و به عنوان یک بسته جداگانه به قیمت 28 دلار نیز عرضه خواهد شد.
Bob Kelly نایب رئیس بخش زیر ساخت محصولات سرور مایکروسافت عنوان کرد : " با بیش 1 میلیون دریافت نسخه آزمایشی‌، ما ویندوز سرور 2008 را بر اساس نظرات کاربران ارائه کردیم و تغییراتی‌ در ساده تر بودن مدیریت، بهبود های مدیریت و قابلیت اعتماد کلی‌ اعمال شد ". قابل ذکر است مایکروسافت به وسیله گروهی‌ از تولید کنندگان ویژگی‌ Hyper-V را ارائه می‌ کند که شامل Dell، Fujitsu، Hitachi، HP، IBM، Lenovo، NEC و Unisys است.  


محمد علی ::: چهارشنبه 86/9/7::: ساعت 12:37 عصر

<      1   2   3   4      >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 12


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :17379
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<